case gastvrije binnenstad

Gastvrije binnenstad

Case gastvrije binnenstad:

Voor de gemeente ’s Hertogenbosch hebben we Travellers’ Journeys uitgevoerd voor 6 persona’s. Doel was de bereikbaarheid van de binnenstad te verbeteren met het oog op ‘JB500’ het themajaar in 2016 ter viering van 500 jaar Jheronimus Bosch.

Resultaten:

De uitkomsten van de Travellers’ Journeys waren een eye opener voor de gemeente, maar ook voor de verschillende stakeholders (eigenaren van locaties) waar door de verschillende persona’s naartoe gereisd was. Alle betrokkenen zijn zich, meer dan voorheen, bewust dat ze een rol hebben in het verbeteren van de bereikbaarheid van hun stad en dat die verantwoordelijkheid richting de bezoeker niet alleen bij de gemeente ligt. De gemeente investeert in 2015 2 miljoen euro in het doorvoeren van verbeteringen die voortkomen uit de Travellers’ Journeys en ook de stakeholders hebben concrete verbeterpunten aangedragen gekregen voor het verbeteren van de reis van de bezoeker.

Voorbeeld van een eye opener:

“Het Noordbrabants museum had op haar website staan:

“Als u bij ons komt, kunt u parkeren in garage Wolvenhoek. Maar die is meestal vol”.

Na de Travellers’ Journey was het voor iedereen duidelijk dat dit niet echt een gastvrije manier van communiceren is. Deze informatie is inmiddels verbeterd.

case gastvrije binnenstad Schermafbeelding-2015-09-25-om-12.17.56-300x58

De nieuwe bereikbaarheidsinformatie op de site van het Noordbrabants Museum.

 

Deel dit bericht
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone